Avaleht E-Kaubandus 5 tootefoto nippi, mis panevad kliendid sinu toodet ostma!

5 tootefoto nippi, mis panevad kliendid sinu toodet ostma!

1. ÕIGE VALGUS

Õige valgus on tootefoto puhul kriitilise tähtsusega. See mitte ainult ei peida ja tuhmista, vaid jätab ka vaatajale sellise „nurgataguse“ mulje. Me kõik tahame, et toode säraks ja pimeduses see kahjuks küll särada ei saa. Mida teha? Isegi kodustes tingimustes saab leida koha, kus on rohkem loomulikku valgust, näiteks akna juures. Loomulik valgus jätab fotol ka tootele loomulikuma ja pehmema ilme. Kui kasutad välku, siis ära seda otse tootele suuna, katsu välk suunata näiteks lakke, et siis subjektile jõuaks juba põrgatustest pehmem valguskiir.

Näide: Siin olen teinud pilti akna juures, täpselt sama koha peal, ilma välguta. Olen pööranud ainult iseend, esimesel pildil vastu valgust ja teisel pildil lasknud valgusel topsile langeda.


Tootefoto valgus

2. KVALITEET

Ilmselt mitte keegi ei taha oma toodet reklaamida „See on ebakvaliteetne, aga osta ikka!“ Klient saab esimese aimduse Sinu tootest läbi pildi ja selle põhjal annab ka kohe hinnangu, kas ettevõte on pühendunud kvaliteedile või mitte. Kvaliteet ei seisne ainult tootes, vaid ka pildimaterjalis, kodulehe ülesehituses ja paljuski muus. Igatahes, meie vaatleme täna pilti. Mis rikub kvaliteeti? Ulatuslik sisse suumimine, pimedas kohas pildi tegemine ja töötlusega heledamaks muutmine ja näiteks ka käevärin, mis muudab pildi uduseks.

Näide: Siin olen siis topsi sisse suuminud ja võrrelnud pildiga, kus jälgisin ka, et valgus langeks kenasti ja lisasin törts töötlust. Eks kvaliteetse pildi osas iga aspekt loeb (kaamera ja objektiiv, asetus, taust, töötlus jne), aga fakt on see, et pilt peab juba eos olema tehtud korralikult. Hilisema töötlemisega on kehvasti tehtud pilti keeruline „kvaliteetseks“ töödelda.


Tootefoto kvaliteet

3. TÖÖTLUS

Ei saa üle ega ümber töötlemisest. Tänapäeval pakuvad telefonid ja kõikvõimalikud äpid juba ulatuslikke võimalusi fotode töötlemiseks ja see teeb meie elu oluliselt lihtsamaks. Aga kui on tegemist juhusega, kus on vaja valget tausta, siis niisama valgele taustale panemine kahjuks ei aita. Miks? Ükskõik, kas teeme pilti telefoni või peegelkaameraga, tuleb pildi tonaalsus alati kas pigem soojema- või külmemapoolsem. Sealt edasi tuleb ette võtta tõenäoliselt toote väljalõikamine. Reegel on see, et valge taust olgu valget värvi ja ilma üleliigsete varjudeta. Kui valgel taustal fotod on korrektsed, lisab see omakorda kliendi jaoks tootele kvaliteetseid omadusi. Ja seda tõenäolisemalt ta sinult ka ostab.

Näide: Üks pilt on tehtud lumivalgel taustal ja mitte töödeldud. Teine pilt on see sama tops, mis on „õige valgus“ punkti all tehtud ja seejärel valgele taustale välja lõigatud. Kas õpid ise ära või palud professionaali, valik on sinu!


Tootefoto töötlus

4. „LIFESTYLE“ PILT

Praegu äärmiselt trendikas on tooteid panna situatsioonidesse ja elustiilidesse. Sellepärast ongi väga nõutud kõiksugu elustiilide esindajad (sportlased, treenerid, meigikunstnikud, avaliku elu tegelased, kokad jne). Elustiili pilt loob vaataja peas sellise seose, mida ettevõte tahaks, et tema toodetest mõeldakse. Kui valgel taustal pilt eriti emotsioone ei loo, siis elustiili pildiga saab neid tundeid ikka igasse suunda lennutada. Ja inimesed ostavad enamjaolt ikka emotsiooni pealt, mitte aastaid kalkuleeritud ja analüüsitud põhjendustest.

Näide: See on muidugi tore, et kodus on tops käes ja puha, aga olgem ausad, näiteks Boostist ostetakse smuuti ikka kohe tarbimiseks ja kuskile minemiseks. Teine pilt räägib aga hoopis teist lugu. Balti Jaama turul asub Boosti müügipunkt ja sealt on just välja tulnud tüdruk, kes oma smuutikest rõõmsameelselt lumesajus rüüpab. Tooni annavad asukoht, mis Balti Jaama turu näol on väga populaarne, Fjallraveni kott, mis on hipsterlikult sobilik sinna õhkkonda ja karvase kraega Didriksoni parka, mis on absoluutne „must be“ rõivas lumesajus. Pildile tuleb panna lugu, kus klient tahaks ise olla.


Tee tootefoto elustiilis

5. NIPID JA TRIKID

Kas sa loed praegu seda artiklit, sest tahtsid teada uusi ja põnevaid nippe?

Kõiki inimesi huvitavad nipid ja trikid, kuidas nad saavad teha midagi kiiremini, lihtsamalt või mingi tegevuse jaoks kasulikumalt. Kui sinu tootel on veel mustmiljon omadust, siis avalda neid julgelt! Kui kõigel sellel on veel keskkonda säästvalt taaskasutatavaid või muul moraalsel moel leiduvaid omadusi, seda parem!

Näide: Mida saaks veel teha ühest topsist? Lugejana ilmselt soovid teha paremaid tootefotosid ja siinkohal toongi just sulle välja ühe vahva nipi, kuidas ühest topsist luua välk, ilma, et peaksid hirmkallist lisavälku omama. Joo smuuti ära, võta salfrätik ja mingi kumm ning aseta kaamera välgu peale (mida rohkem kihte salfrätikuid paned, seda pehmem valgus jääb). Salfrätik hajutab tugeva valgussähvatuse ja seetõttu ei jää pildistatavale objektile teravaid varje. Võid augu teha ka topsi põhja, et välk suunata üles. Selle nipiga säästad vähemalt 100 eurot kindlasti!


Tootefoto järelkasutus

Elame aina enam digitaliseeruvas maailmas ja „instapilt“, „tootefoto“, „elustiil“ on mõisted, mida läheb meil juba täna kõigil tarvis. Ja pildid pole pelgalt pildid, need peavad andma edasi mõne loo, emotsiooni või kasvõi kvaliteedimärgise. Kõige selle jaoks tuleb olla hoolas, milliseid pilte oma ettevõtte alt avalikkusele näidata.
Kui ise õppida pole aega või tahtmist, leia kindlasti oma ideedele mõni professionaal või hoopiski hobipiltnik, kes rõõmuga täidab kõik sinu turunduslikud fotosoovid.

Autor: @sotsiaalsukelduja
https://sotsiaalsukelduja.weebly.com/