Avaleht Turundus Kas virtuaalassistendid saavad turunduses abiks olla?

Kas virtuaalassistendid saavad turunduses abiks olla?

Kui ettevõtlusega alustad, siis on asi üldjuhul lihtne. Kliente pole ja aega on kõigega tegeleda. Kõige raskem faas saabub siis, kui täidad üksi rolle koristajast-müügijuhini ja aega napib. Tuttav tunne? Kliente nagu on, aga lisaks kõigele muule tuleks siiski ka turundust veel teha. Eesmärk on ju ettevõtet ja tulusid suurendada, kas pole?

Niisiis käib lõputu žongleerimine erinevate tegevuste vahel, et kõik kuidagi tehtuks ikka saaks. Kedagi nagu eriti usaldada ka ei taha ja soovid kõik ise ära teha – nii tundub kindlam. Raha ju ka vähe – alguse asi. Ühel hetkel on aga väsimus ja tüdimus nii suur, et otsustad kedagi appi võtta. Olgu selleks siis töötaja või teenusena virtuaalassistendid.

Algab väga põnev faas. Vaja on läbi mõelda ja kaardistada, mida ja kuidas Su ettevõte siis tegelikult teeb. Loo juhendid, ulatad need assistendile ja pane tööle süsteem, mis töötab Sinu eest! See on väärtuslik ja hea masinavärk – vajadusel täiustad ja sätid, nagu ettevõtluses ikka.

Millal aga seda aega leida? Näiteks igal hommikul esimese asjana 30 minutit. Ja nädal aega hiljem on juba midagi valmis. Või palu assistent endale “töövarjuks” ja lase tal enda tegevused täpselt kirja panna ja juhendiks muuta. Kui oled otsustanud koostööd teha virtuaalassistendiga, siis ilmselt käib töö kaugtööna. Sellisel juhul üks väike Skype kõne, kus näitad kiirelt asjad ette kuidas mis kus käib ja kõne salvestus on piisav materjal, et assistent sellest juhendi luua saaks ning edaspidi Sinu eest töö ära teeks. Lihtne kui kellavärk!

Lõpuks ometi hakkab kaosest sündima kord ja kaootilisest ettevõtlusest süsteem. See on algus. Ja kui maitse suhu saad, siis hakkad järjest rohkem väärtustama enda aega ning saad aru, mis on just Sinu kõige olulisemad ülesanded, mida saad ühel või teisel põhjusel teha tõesti vaid Sina.

Võib-olla Sulle meeldib ise blogipostitusi üles panna, aga kas see on ikka see tegevus, mida Sa tegelikult peaksid tegema. Pigem mitte, eks? Oled Sa aega mõõtnud kaua ühe postituse ülespanek veebilehele aega võtab? Kui kogu eeltöö on tehtud, siis ainuüksi sisestamine võtab aega ca tund. Aga kui siia lisada veel eeltöö (teksti koostamine, SEO) ja hiljem selle artikli jagamine erinevates sotsiaalmeedia kanalites, siis kulub ühele postitusele veelgi rohkem aega. Ja palju Sinu aega kuus kulub, kui selliseid postitusi on rohkem kui üks? Mida Sa selle ajaga tegelikult veel saaksid enda ettevõtte jaoks ära teha, mida keegi teine teha ei saa?

Aga mis siis, kui seda teeks keegi teine? Alustada võid ju mõne lihtsama või ühekordse ülesandega ja vaata kuidas välja tuleb. Keegi ei ütle, et peaksid turundamise jätma kellegi teise hoolde. Sina oled ettevõtte juht, Sina tead enda toodet/teenust kõige paremini ning Sina tunned enda kliente ja nende vajadusi. Kuid kas poleks tore, kui oled turunduskava paika pannud ja see justkui iseenesest tööle hakkab? Selle asemel, et teha kogu protsessi üksikuid osi ise, saad enda aja ja energia suunata järgmise kellavärgi loomisele. Lisaks turundamisele on veel vaja tegeleda kliendisuhete, toote/teenusearenduse ja palju muuga!

Ei ole aga välistatud, et see tekitab hasarti ja näed võimalusi kuidas üha rohkem asju endalt ära delegeerida. Ka neid, mis algselt võimatud tunduvad. Takistused on tõesti vaid meie peas ja tihti neil reaalsusega liiga palju ühist pole. Oleme ka ise seda kogenud küll ja veel.

Anna-Liisa Lukas
Virtuaalassistent
www.assistent.ee