E-poe turundamisest
Kui sa tegeled igapäevaselt jaekaubandusega ja e-kaubandusega ning kasutad toodete turustamisel e-poodi, siis kindlasti oled pea igapäevaselt probleemi ees, kuidas tõsta seal oma läbimüüki?
Allpool toon välja mõned nipid, kuidas saad iseseisvalt parandada oma e-poe müügitulemusi.
Püüa sihtgrupp otsimootorite kaudu ise kinni
Otsingumootorid on väga tõhus vahend klientuuri leidmiseks ja see on kõigile tasuta kättesaadav. Põhiline kliendigrupp leiab sinu toote 99% tõenäosusega just läbi otsingumootori. Sinu eesmärk peakski olema teha oma toode otsija jaoks nähtavaks. Selleks on mitmeid viise. Esmane ja sealjuures soodsaim viis on parandada oma e-poe SEO taset. SEO tuleneb inglisekeelsest sõnast Search Engine Optimization ehk Ostingumootori optimeerimine. See tähendab, et peaksid oma e- poe toodete ja infolehtede meta ning seo võtmesõnad muutma otsisõbralikuks ja lühikeseks ning need peaksid kirjeldama sinu toodet. Teine võimalus on kasutada tasulisi teenuseid, nagu Google AdWords mis võimaldab sul oma toodet sihtida kindlale sihtgrupile, hoides nii reklaamikulud kontrolli all. Tasub meeles pidada, et parim klient on see, kes otsib ise sinu toodet, mitte see, kellele sina seda pakud.
Too külastaja enda veebilehele ja anna talle kasulikku nõu, et ta saaks langetada parima ostuotsuse
Kui oled kliendi juba suutnud oma lehele tuua, siis järgmiseks loogiliseks sammuks on hoida teda seal ka edaspidi. See tähendab, et avaleht peaks olema lihtne aga samas ligitõmbav. Näiteks võiks avalehel olla nähtaval kohal kindlasti kuvatud tänase päeva sooduspakkumised või siis info kliendiks liitumisega kaasnevate soodustuste kohta. Tasub meeles pidada, et väga oluline on ostuklient saada oma registreeritud kliendiks, kuna see annab võimaluse talle ka tulevikus olulist tooteinfot saata uudiskirja näol.
Presenteeri toodete eeliseid ja unikaalseid omadusi
Tihti valitseb turul aga väga tihe konkurents ja sooduspakkumisi väga palju lubada ei saa. Sel juhul tasub kindlasti välja tuua oma toote eelised või unikaalsuse ja neid avalehel rõhutada. Suur osa kliente on valmis ka rohkem maksma, kui ta saab just tema vajadusetele sobiva toote või tootemida mujal ei ole. Palju loeb ka hea klienditeenindus. Paraku aga ei ole e-poodnikul sellist aega, et ööpäevaringselt olla arvuti juures ja kliente teenindada. Sellisel juhul tasub kindlasti mõelda automatiseeritud klinditeenindaja peale, kes olulisemad vastused sinu eest annaks. Klient üldjuhul ei viitsi oodata ja soovib oma vastustkohe.
Tee ahvatlev pakkumine
Ahvatleva ja ostja jaoks kasuliku pakkumise saab esitleda ka mitmeil muul moel, kui üksnes sooduspakkumisena. Näiteks on võimalik esilteda pakkumist, ostes 1, saad teise poole hinnaga või ostes vähemalt 2 toodet on transport tasuta, või iga ostuga kaasa kingitus jne. Oluline on, et pakkumine tekitaks ostjas ostuhuvi.
Suuna külastaja e-poodi
Kui avalehel olev info tekitab ostjas piisava huvi, siis suuna ta oma e-poodi konkreetsele tootele seda ostma. Selleks on mõistlik siduda reklaaminfo ja bännerid linkidega, mis suunavad otse tootele. Kiire otselink tootele mõjub usaldusväärselt.
Vali oma turunduspartneriks SEO sõbralik e-poe platvorm WebShopper
WebShopper on just selline e-poe platvorm, mis lähtub eeltoodud turunduspõhimõtetest ja seda nii SEO genereerimisel, kui ka abistab sind e-poe hilisemal turundamisel. Näiteks saab WebShopperi kasutaja osaleda tasuta mitmetes turunduskampaaniates, nagu Ostureede, Ale24, e-poodide ristreklaamid, e-poe online kataloog: netiplaza.ee jpm.
Täpsem info kodulehelt: webshopper.ee
Marek Sauber
WebShopper arendaja