Kui sotsiaalmeedia postituste kvaliteet ja kvantiteet peaksid maha pidama ühe kõvema lahingu, võidaks selle kindlasti kvaliteet. Miks see nii on, seletame Sulle kohe.
Kvaliteetne sisu tekitab usaldust ja kasvatab jälgijaskonda
Inimesed alustavad sotsiaalmeedias teiste jälgimist, sest nad usuvad, et sisu, mida nad oma ajajoonel edaspidi nägema hakkavad, on usaldusväärne ja neile väärtuslik. Kui keegi on otsustanud sind jälgida, on äärmiselt tõenäoline, et ta nägi enne selle otsuse tegemist juba vähemalt paari Sinu postitust, mis talle meeldisid. Seega on sotsiaalmeedias esmamulje ülioluline ning hea mulje jätmisel suudavad Sinu sotsiaalmeedia postitused aja jooksul edukalt kaasa aidata maine kujundamisele.
Kui kulutada aega ja jaksu vaid sellele, et võimalikult tihedalt postitada, pööramata tähelepanu, milline on postituste väärtus, läheb Sul kehvemini. Siis ei tekita sisu enam uutes potentsiaalsetes jälgijates, kes Sinu lehele sattuvad huvi ja nad ei hakka Sind jälgima. Ka olemasolevad jälgijad ei näe Sind enam usaldusväärsena ning lõpetavad madala väärtusega sisu postitamisel Su jälgimise või lihtsalt ignoreerivad Sinu loodud sisu.
Kvaliteetne sisu on kaasahaarav
Nagu nimigi ütleb, peab sotsiaalmeedia olema sotsiaalne (ja kaasahaarav). Just see asjaolu annabki ettevõtetele hea võimaluse kaasata jälgijaid brändituntuse ja kodulehe liikluse kasvatamiseks ning rohkem eriilmelisi viise enda turundamiseks.
Kui luua teadlikult omale sotsiaalmeedias lojaalset jälgijaskonda ning pakkuda neile kvaliteetset ja väärtuslikku sisu, võib peatselt näha, kuidas järjest rohkem inimesi hakkab Sinu postitusi nägema, like’ima, kommenteerima ning jagama. Samas postitused, mis huvi ja väärtust ei paku, vähendavad üldist engagement’i ja jälgijaskonda ning mõjuvad halvasti brändituntusele, kodulehe liiklusele ja kogu turundusele üldiselt.
Kus on, sinna tuleb juurde
Esiteks hindavad otsingumootorid Sinu toodetud sotsiaalmeedia sisu selle järgi, kui tihti seda like’itakse ja jagatakse. Mõte selle taga on lihtne – mida rohkem orgaanilisi meeldimisi ja jagamisi Sinu sisu toob, seda parem peab see järelikult olema, muidu inimesed sellele ei reageeriks.
Teiseks, kui sisu sotsiaalmeedias jagatakse ja see tekitab suurt engagement’i – nii meeldimisi, kommentaare kui jagamisi – kasvab võimalus, et teised samuti seda näevad ja sellele reageerivad. Enamikul inimestel pole aega süveneda ja reageerida igale postitusele, mis huvitav paistab. Aga kui nad puutuvad kokku sellise sisuga, millel on juba suur hulk kaasatust, äratab see tähelepanu ja näitab neile, et tegu on kvaliteetse sisuga, mis on nende aega väärt.
Siin on ka mõned näpunäited, kuidas toota kvaliteetsemat sisu:
Tunne oma jälgijaid
Võib tunduda ilmselgena, ent ometigi kiputakse seda tihti unustama – sotsiaalmeedias suurema engagement’i saavutamiseks on esmatähtis oma jälgijaskonnast aru saada. Selleks on olemas mitmeid tööriistu, paljud neist lausa tasuta. Näiteks Instagramis Business account’i omades võid kiirelt ja lihtsalt saada ülevaate oma konto nädala statistikast.
Seda jälgides saad kerge vaevaga teha järeldusi, mis Su jälgijaskonnale meeldib ja mis mitte. Nii on Sul võimalus efektiivsemalt postitada ja jälgijatele suuremat väärtust pakkuda.
Postita mõttega
Suure hulga jälgijate saavutamiseks on tähtis olla aktiivne ja tihedalt postitada. Selleks on hea viis kasutada postituste ajastajat, mis sobival ajal Sinu soovitud sisendi üles laeb. Sealjuures aga ei tohiks postitada lihtsalt postitamise pärast. Tavaliselt juhtub see, kui postitused liiga pikalt ette ajastatakse.
Selle asemel tasuks sisuloome ajastamisega tegeleda pidevalt ja seega tagada, et sisu vastab sündmustele, mis Sinu tegevusvaldkonnas, meedias ja mujal parasjagu toimub. Kui Su jälgijad on eriti huvitatud mõnest konkreetsest valdkonnast, siis kajasta neile seda. Kui parasjagu on õhus mõni kuum uudis, siis võta sel teemal sõna ning vestle oma jälgijatega. Sotsiaalmeedia ning Sinu jälgijaskond muutub iga päev, seega pea silmas, et Sina käid nendega kaasas.
Mõista oma platvorme
Sotsiaalmeedia platvorme, kus oma ettevõtte sisu jagada, leidub palju. Peamised neist on enamasti Facebook, Instagram, Twitter ja LinkedIn. Küll aga on nad üksteisest küllaltki erinevad ning tasub hoolikalt läbi mõelda, kas kõiki neist tarvitseb kasutada või piisab vaid mõnest. Mis oleks parim, et Sinu ettevõtte sõnumit edastada?
Loomulikult on tõsi, et mida rohkematel platvormidel aktiivne olla, seda suurem on inimeste hulk, kes Sinu sisu näevad. Samas ei tohiks siinkohal ka laisaks muutuda ning tuleks üritada kõikidesse kanalitesse mitte täpselt identset sisu postitada. Kõik sotsiaalmeedia kanalid on unikaalsed ja erinevad põhjusega, seega mõtle hoolikalt, kuidas läheneda.
Kui Sul on tugevad visuaalsed materjalid ja imeilusaid fotod, siis suundu Instagrami. Kui Sul on uudiseid ettevõtte tegevuse kohta või otsid näiteks uusi töötajaid, vaata Facebooki ja LinkedIni poole. Tahad edastada oma mõtteid ja nägemusi kirjalikult ning lühikeses, vabas vormis, siis Twitter on Sinu abimees.
Pea meeles – tähtis on olla nähtav, aga sellest veel tähtsam on, kuidas Sa nähtav oled!
Vajad ideid sotsiaalmeedia postitusteks? Vaata siia: https://kalender.levelup.ee/
Rene Jürgenson
Level up – sotsiaalne digiagentuur