Avaleht Sotsiaalmeedia Miks on vaja Instagramis turundada?

Miks on vaja Instagramis turundada?

Instagram on suurepärane turunduskanal ettevõtetele, kes soovivad kasvatada enda kohalolu veebikeskkonnas ning parandada oma toodete ja teenuste nähtavust. Statista andmetel on Instagramis miljard igakuist kasutajat ning 500 miljonit inimest külastab Instagrami iga päev.

Kuna kasutajate arv suureneb iga päevaga, on ka Sinu ettevõttel suur potentsiaal kasvamiseks. Läbimõeldud strateegia ja mõtestatud tegevuste abil on võimalik jõuda tuhandete inimesteni Sinu paika pandud sihtrühmas. Sellest tulenevalt oleks lausa patt jätta kasutamata sotsiaalmeediaplatvormi, mille abil saab tasuta olla nähtav nii suurele inimhulgale.

Kui kahtled, kas peaksid Instagrami ärikonto avama, mõtle, mida Sa tahad saavutada. On see lojaalse fännibaasi loomine, uute tööpakkumiste promomine või müügi suurendamine? Enamikel juhtudel ei ole Instagram (veel) kõige parem kanal otsemüügi tegemiseks, kuid see on ideaalne bränditeadlikkuse suurendamiseks. Kui jagad kvaliteetset sisu, saad hõlpsasti ustavat fännibaasi kasvatada, kes omakorda räägivad Sinu toodetest ja teenustest ka oma sõpradele. Instagrami abil on võimalik oma kliente paremini tundma õppida – saad kiiresti otsest tagasisidet küsida või oma jälgijate profiile vaadata, et neist rohkem teada saada.

Lisaks on Instagram hea värbamiskanal. Platvormi saab edukalt kasutada kandideerijate meelitamiseks, näidates ettevõtet seestpoolt. Instagram ei pea olema ametlik, vastupidi – näita igapäevatöö telgitaguseid, jutusta oma töötajatest lugusid, ole lõbus! Jaga oma ettevõtte väärtuseid või uue toote valmimist live story formaadis. Inimesed teevad äri inimestega, seega ole läbipaistev ja näita, millised inimesed on organisatsiooni taga.

“Aga mu ettevõttel on juba Facebooki konto, mul ei ole Instagrami vaja”

Sulle võib tunduda, et Facebooki konto omamine on piisav, kuid Instagramil on Facebooki ees mitmeid eeliseid, peamiselt orgaanilise funktsionaalsuse osas. Facebooki algoritmi muudatuste tõttu on seal üha raskem orgaanilist levikut saada. Valem on lihtne – kui maksad reklaami eest, oled rohkem pildis. Socialbakersi andmetel on Instagrami kaasahaaratus (engagement) Facebookist neli korda parem, seega saab Instagramis rohkem kommentaare, meeldimisi või postituse jagamisi ilma rahakotiraudu kergitamata. Seetõttu on Instagramis võimalik ilma tasulise reklaamita palju nähtavam olla.

Kuid ole valvas: Instagram võib mingil hetkel siiski ka ärikontosid piirama hakata. Kui see juhtub, on tasuta nähtavust raskem saada ning jälgijate kasvatamine võtab rohkem aega. Mõlemal juhul on parem alustada juba täna.

Socialbakers

Nüüd, kui sa juba tead, miks Instagramil oluline koht digiturunduse strateegias, lähme edasi nippide ja nõuannetega, kuidas miljonite teiste fotode ja story’de seas paremini silma paista.

Nõuanded Instagramis turundamiseks:

  • Kuldne reegel – kvaliteet on kvantiteedist tähtsam. 100 tõelist fänni on tunduvalt parem kui 10 000 jälgijat, kelle said loosimängu abil.
  • Ole kannatlik: fännibaasi loomine võib olla ajamahukas, kuid tasub kindlasti ära. Kujuta ette sadu fänne rõõmustamas uue tootesarja lansseerimise üle. Pea meeles, et edu ei tule tavaliselt üleöö.
  • Jaga ettevõtte väärtuseid ning promo eluviisi mitte ära räägi kogu aeg oma brändist. Kasuta 4:1:1 reeglit – neli postitust, mis räägivad potentsiaalse kliendi huvidest või väljakutsetest, üks hariv postitus ja üks tooteid/teenuseid reklaamiv postitus.
  • Järjekindlus on võtmetegur. Kui lood Instagrami turundusstrateegiat, mõtle ka sellele, kui tihti oled võimeline postitama. Kui Sul on alustav ettevõte ning sageli postitada ei jõua, jaga sisu näiteks kaks korda nädalas. Aga tee seda iga nädal, et Su fännid teaksid, millal uut postitust oodata.
  • Suhtle oma jälgijatega: kui keegi kommenteerib postitust, väljenda oma tänulikkust ja vasta.
  • Jaga kasutajate poolt loodud sisu (user-generated content), et mitmekesistada oma feedi. Alati küsi autori nõusolekut ning märgi postituses tema kasutaja ära. Kui vajad inspiratsiooni, vaata @airbnb või @adobe.
  • Kasuta teemaviiteid (hashtags) nähtavuse suurendamiseks. Tegemist on märksõnadega, mis võtavad postituse sisu kokku ning mille abil on kasutajal lihtne temaatilisi postitusi otsida.
  • Tee koostööd mõjuliidritega (influencers) ning lase neil ettevõtte Instagrami konto kogu päevaks üle võtta. Mõjuliidrid on internetikuulsused, kes promovad brändi või toodet ja viivad selle laiema sihtrühmani. Väga oluline on valida mõjuliider, kes sobib ettevõtte valdkonnaga kokku, sest siis jõuab sõnum ka õige tarbijani.

Tunned, et seda kõike on nii palju? Ära muretse, sest läbimõeldud sisustrateegia ja –plaaniga on tunduvalt lihtsam Instagramis postitada. Õnneks on olemas palju rakendusi, mis aitavad kogu protsessi läbi teha.

Tööriistad, mis teevad Su elu lihtsamaks:

  • Ajasta oma postitused ette, et oleksid kogu aeg valmis. Kasuta selleks Instagrami ajastamise rakendusi, nagu Later, Buffer või UNUM. UNUMi abil saad lisaks profiilil olevaid fotosid ümber sättida, et jälgida ühtset stiili või värvigammat.
  • Instagram on fotokeskne kanal, seega tuleks seal kvaliteetseid fotosid jagada. Kui soovid oma pilte efektsemaks töödelda, kasuta rakendusi Snapseed (Android & iOS), VSCO (Android & iOS) või CC Lightroom (Android & iOS).
  • Kui Sul ei ole enda fotosid, mida jagada, saad mugavalt ja lihtsalt kujundusi luua, kasutades rakendusi Canva, Design Wizard või beFunky.
  • Muuda oma story’d elavaks, kasutades Spark Video rakendust või Hype Type rakendust, mille abil saad teksti liikuvaks teha.

Kasuta Instagrami potentsiaalsete klientide usalduse suurendamiseks, olles läbipaistev ja suhtlusaldis. Mida rohkem tarbijad Su brändi usaldavad, seda tõenäolisemalt valivad nad just Sinu konkurentide asemel.

Sarnaselt teistele sotsiaalmeediakanalitele muutub ja uueneb Instagram pidevalt, kuid raske on tulevikku ennustada. Mida aeg edasi, seda lihtsam võib olla Instagramis otsemüügi tegemine, kuid seda raskem võib olla jälgijatele nähtav. Meie soovitame igal juhul juba täna Instagrami ärikonto avada.

Kui Sul on Instagrami turundamisel abi vaja, võta julgesti meiega ühendust!

Meril Mägi
IMPACT 80/20 Digital Project Manager