Internetikaubanduse trendid
Internetikaubandus on iga päevaga muutumas üha populaarsemaks kaubandusliigiks kogu maailmas. Internetikaubandus on mugavam, kiirem ja tihti ka soodsam võimalus kaupade soetamiseks.
Statistikaameti andmetel oli 2017 aastal internetikaubanduse kasv üle 35%. Seetõttu on kauplejatel viimane aeg ka veebikeskkondades kanda kinnitada ning sealsele turuosale vajalikku teenust pakkuda, jälgides seejuures e-kaubanduse globaalseid trende.
Suurenenud on mobiiliostude osakaal
Mobiiliga sooritatud ostud on juba mõned aastad kasvuteel olnud ning näiteks Suurbritannias mitmekordistusid mobiiliga tehtud ostud eelmise aasta esimeses pooles. Et mobiili teel ostjate sihtgrupile kvaliteetset teenust pakkuda, peavad kaupmehed üha rohkem panustama oma veebilehe kohandamiseks ka mobiilsetel platvormidel. Kuna mobiilsete ostude osakaal on aina kasvamas, ei tohiks mobiilse ostu sooritamise kasutajakogemus kindlasti olla kehvem kui arvuti teel sooritatud ostu puhul.
Sisukam klienditeenindus
Just nagu tavapoodide puhul, on ka e-poodides klienditeenindus esmatähtis. Rahuolev klient peaks ostu sooritamise mõttest kuni reaalse sooritamiseni ja isegi pärast seda tundma, et tema eest on väärikalt hoolt kantud. See tähendab, et kliendil peab igal hetkel olema võimalus küsida abi, oma ost soovikorral katkestada ning jätta oma ostukogemuse kohta tagasisidet. Oluline on ka pakkuda võimalikult palju erinevaid võimalusi abi küsimiseks (nt. telefoni, veebivormi, e-maili kui hüpikakna teel). Kuna oste tehakse ööpäev läbi peab ettevõte pakkuma abi igal ajal ning väga erinevas ulatuses. Et aga vähendada abi vajavate klientide hulka, on oluline luua võimalikult lihtsalt üles ehitatud ja ühtse visuaalse kvaliteediga e-poe platvorm, mis ei koorma üleliigse infoga kasutajat. Samuti on tänasel päeval väga päevakohane ja otstarbekas mõelda ka juturobotite ehk tehisintellekti kasutamisele klienditeeninduses.
Automatiseerimise võidukäik
Ehkki kvaliteetne klienditeenindus on e-poe juures väga oluline, ei pruugi see alati tähendada reaalse inimese kohalolu, sest automatiseerimine on jõudnud ka e-kaubanduse valdkonda. Automatiseerimine aitab kaasa personaalse ostukogemuse kujundamisele, sest võimaldab kliendile pakkuda just seda, mida ta otsib. Näiteks saab tehisintellekti tehnoloogia abil pakkuda kliendile suurema tõenäosusega tooteid, mis talle võiksid huvi pakkuda ning aidata riiete ostul valida suurust, mis aitab omakorda suuresti parandada e-poe üldist kasutamiskogemust. Samuti koguvad ekaubanduses populaarsust virtuaalsed assistendid ning voice assistance tehnoloogia, mis võimaldab kliendil ostu sooritada häälkäsklustega. Oluline on pakkuda kasutajatuge ööpäevaringselt ja seetõttu on erinevad virtuaalsed assistendid, sealhulgas näiteks pimedatele või kurtidele mõeldud tehnoloogiad väga olulised.
E-kaubanduse ohud
Vaatamata e-kaubanduse kasvutrendile ei tohiks siiski internestis ostlemise juures unustada ka ohte, mis selle juures varitsevad. Peamisteks ohtudeks on ebapiisav turvalisus ja interneti kelmused. Väga tihti võivad küberkelmid ära kasutada veebipoe nõrku kohti ja seda kasutades panna toime tõsiseid kelmusi (varastada näiteks isikuandmeid, krediitkaartide andmeid jne). Seepärast peab poe haldaja olema eriti ettevaatlik ja hoolas oma e-poe turvalisuse osas. Üks negatiivne asi, mis netikaubandusega kaasneb, on see, et ostetud kaupa ei ole võimalik endal katsuda ega proovida. See on küll suhteliselt väike oht, kuid eks inimene tahab siiski midagi, mida on võimalik ka enne ostu proovida ja katsuda. Samas aga seadus ka kaitseb ostjat, tagades talle 14 päevase toote tagastamise õiguse, kui toode mingil põhjusel ei sobi.
Hoopis tõsisem probleem on seoses suureneva nõudlusega tekkinud libamüüjad, kes pakuvad kõrge hinna eest imelisi tooteid, kuid kui on raha kätte saanud, kaovad teadmata suunas kaupa saatmata ning internetiavarustest neid leida on raske. Ikka ja jälle teatavad inimesed sotsiaalvõrgustikes säärastest isikutest. Seal nimetatakse neid lihtlabasteks petturiteks. Poest ja internetist ostmisel on ikka vahe. Õnneks on petturite arv ausate müüjate kõrval siiski veel väike.
Uuenduslik ja turvaline e-poe platvorm WebShopper
WebShopper on just selline e-poe platvorm, mis lähtub eeltoodud kaasaegsetest trendidest ja soovitustest e-poe lahenduse pakkumisel. Kõik WebShopperi e-poe platvormil töötavad e-poed on turvatud SSL turvaprotokolliga, veebiturvalisuse tagab veebikaitse.ee ja ostuturvalisuse tagab ostugarantii.ee. WebShopper on ka automatiseeritud. Näiteks on WebShopperi platvormis hetkeseisuga üle 85% kogu e-poe inimtööst võimalik täielikult automatiseerida erinevate crontabide ja automatsiseeritud müügirobotite toel. Samuti oleme arendamas välja eestis ainulaadset juturoboti süsteemi, millega saab e-poe haldaja muuta oma e-poe klienditeeninduse ööpäevaringseks ja innovaatliseks.
Täpsem info kodulehelt: webshopper.ee
Marek Sauber
WebShopper arendaja