Avaleht SEO Parimad kodulehe optimeerimise tööriistad!

Parimad kodulehe optimeerimise tööriistad!

Kujuta ette, et oled just valmis saanud uue, hea disaini ja tekstidega kodulehe ja siis Google ütleb, et su kodulehte on veel vaja päris kõvasti tuunida. Paneb ikka kukalt kratsima, sest tööd on ju omajagu tehtud ja nüüd peaks hakkama ju müüma. Tegelikult see nii lihtne ei ole, sest siis põhitöö hakkabki ja üheks selleks on kodulehe optimeerimine.

Kodulehe optimeerimine ei ole midagi muud, kui tulla Google otsingutulemustes parimal moel esile. Aga kuidas seda siis teha? Selleks on olemas mõned head tööriistad.

Esimese tööriistana soovitame kasutada Google’s Webmaster Tools/ Google Console tööriista, mis annab suurepärase ülevaate palju on teie kodulehe orgaanilis näitamisi, klikke, mis on positsioonid ja kui suur on otsingu CTR (ehk klikitavuse määr).  Teine suurepärane Google tööriist on Google märksõna planeerija, mille abil saate ülevaate palju sõnu otsitakse, kui suur on konkurents. Lisaks aitab see mõõta ka kui palju olete oma SEO tegevusi parandanud.

Ühed võimsamad (ka tasulised) tööriistad on SEMrush ja Ahrefs , mis annavad ülevaate märksõnadest ja positsioonidest, backlinkidest, sisust ja palju muud väärtuslikku materjali. Boonusena aitavad need teha väga põhjalike analüüse nii enda kui konkurentide kohta. Üheks väärtuslikuks konkurentide monitoorimise tööriistana saab kasutada Spyfut.

Veebilehe tehniliste tööriistadena soovitame kasutada Screaming Frog SEO Spideri. Sellega saab kiiresti analüüsida läbi oma kodulehe pealkiri (tiitlid), meta kirjelduse, sisu, suunamised, pealkirjad, piltide alt tagid, nende pikkused ja palju muud. Meie arvates on see üks väärtuslikumaid tööriistu, mis annab üdini detailse pildi ette, mis seisus leht on.

Tehnilise poole peale soovitame veel kasutada kiiruse tööriistu nagu Google Sppeedtest, Pingdom ja GTMetrix, mis näitavad ära kodulehe kitsaskohad nii desktopis kui mobiilis ning mis kõige tähtsam – kui kiiresti laaditakse ettevõtte koduleht. Seega soovitame need andmed esimesel võimalusel üle vaadata ja tulemusi analüüsida.

Sisu osas on väärtuslikud tööriistad SEO quake ja Wordtracker Scout, mis aitavad näha, mis märksõnu lehel kasutatakse, kui palju neid on, kui suure tihedusega jpm.

Kõige viimasena, kuid mitte vähemolulisena on Neil Patel loonud 2 suurepärast tööriista – märksõnaplaneerija Ubersuggest ja viidete analüüsi ja Backlinks

Kui soovite veel erinevate tööriistade kohta lisainfot, siis uurige lisa Digiturunduse blogis olevast SEO tööriistade artiklist.

Loodan, et leiate nendest tööriistadest oma kodulehe parandamisel abi. Head pealehakkamist.

Kui sul peaks kodulehe otsingumootoritele optimeerimisega abi vaja minema, siis kirjuta info@digiturundus.ee

Veiko Ristissaar
Digiturundus OÜ
Strateeg