Avaleht SEO Põhjused, miks Google karistab otsingutulemustes tahapoole nihutamisega

Põhjused, miks Google karistab otsingutulemustes tahapoole nihutamisega

Google’il on kompromissitu missioon. Google tahab anda kasutajatele juurdepääsu täpsele teabele, ainulaadsele sisule ja parimatele kirjutajatele. Google’i algoritmid täiustuvad pidevalt, et esindatud oleks parim sisu. 

Kahjuks on asjal pahupool – karistused. See on tagajärg, kui Google leiab mingi probleemi veebilehel.

Mõnikord on karistus igati ära teenitud, aga kui midagi on valesti, soovite tõenäoliselt selle suhtes midagi ette võtta.

Mis on Google’i karistus?

Google on muutnud lehekülgede järjestamise algoritme alates 2000. aasta detsembrist.

Järgmise kümnendi vältel jätkas Google otsingutulemuste kvaliteedi parandamist. Aja jooksul hakkas Google halva kvaliteediga sisu kõrvaldama ja tõstma head sisu otsitulemuste tippu. See on ka koht, kus mängu tulid Google’i karistused.

Google Penguin võeti kasutusele 2012. aastal. See tabas rohkem kui ühte kümnest otsingutulemustest, kustutas mõned saidid otsingust täielikult, lükkas halva kvaliteediga sisu välja ja sundis optimeerijaid oma sisustrateegia palju hoolikamalt läbi mõtlema. 

Karistuse äratundmine

Karistused võivad olla automaatsed või manuaalsed. Manuaalsete karistuste korral teid tõenäoliselt teavitatakse, kuid kui põhjus on algoritmiline, ei pruugi te alati teada. Need karistused võivad üllatada ka isegi kõige kogenumaid SEO spetsialiste.

Algoritmiliste karistuste äratundmiseks on mõned kindlad vihjed.

  • Brändi nimi ei tule otsingutulemustes esile.
  • Mistahes lehe positsioon nihkub tagasi teisele või kolmandale lehele.
  • Kogu veebileht on üleöö Google’i otsingutulemustest eemaldatud.
  • Saidiotsing- sait: domeen.com märksõna – ei anna tulemusi.
  • Potentsiaalsed kliendid otsivad ettevõtte nime ja ei saa mingeid tulemusi.

Kui näete ühte või mitut neist teguritest, siis võib olla üsna kindel, et karistus on lehte mõjutanud.

Miks on Google minu lehte karistanud?

Google muudab ja parandab pidevalt sisu indekseerimise viise.

Ehkki Google avaldab oma algoritmide värskenduste kohta vihjeid, pole tihti teada selgeid põhjuseid. Seega võib parandamine olla keeruline. 

Siit leiab 45 levinumat põhjust, miks Google veebilehes probleeme leiab. Ehkki ei saa väita, et kõikide karistuste põhjused on teada, siis kindel on see, et kõik need tegurid aitavad karistuse võimalikule tekkimisele kaasa.

  1. Linkide ostmine. Linkide ostmist võiks kindlasti käsitleda katsena manipuleerida PageRank’iga. Halbade linkide ostmine võib kätte maksta. 
  2. Excessive reciprocal links. Linkide vahetamine oli kunagi süütu turundustaktika, kuni seda hakati kuritarvitama. Kui olete klientidega palju linke vahetanud, võib seda käsitleda manipuleerimise katsena.
  3. Sisu duplikaadid. Loodetavasti on see ilmselge – mistahes dubleeritud sisu muudab selle Google’i arvates vähem kasulikuks ja võib kaasa tuua karistuse. Veenduge, et sisu on ainulaadne ja hästi kirjutatud. Hea tööriist selle kontrollimiseks on Copyscape.
  4. H1 tag’ide liigne kasutamine. Sisu õigesti struktureerimine aitab otsingutulemusi  parandada. H1 tag aitab Google’il aru saada, mis lehega tegemist on. Liigset H1 tag’ide kasutamist võib pidada aga katseks Google märksõnadega üle koormata.
  5. “404 Not found” veateade. Google soovib teada, et korrastate sisu ning kõrvaldate probleemid ja vead. Kui veebilehele ilmub “404 Not found” veateade, on see kindel märguanne, et kasutajad ei saa vajalikku teavet.
  6. Lingid teistes keeltes lehtedelt. See tundub ebaõiglane, eks? Teil on teises riigis asuvalt kliendilt backlink, kuid tehniliselt on see teie vastu. Google’i arutluskäik on põhjendatud – kasutajad eelistavad üldiselt ühte keelt, seega linkimine teise keele lehtedele pole nii kasulik.
  7. Märksõnadega täidetud sisu. Märksõnade tiheduse kohta on igasuguseid imelikke ja imelisi reegleid. Tõde on see, et ühtki neist reeglitest pole tõestatud ja väga suur märksõnatihedus märgistab halvasti kirjutatud sisu. Kui Google tuvastab lehel imelikult palju märksõnu, võib see saada karistuseks.
  8. Jaluse lingid. Mõned veebidisainerid kasutavad jaluses linke ja proovivad PageRank’iga manipuleerida, kasutades jalust ebaloomulikult link juice’i edastamise kohana. 
  9. Puuduv sitemap data. Veenduge, et XML sitemap on saadaval ja ajakohane.
  10. Varjatud lingid. Kõik lehel olevad lingid peaksid olema kasutajatele nähtavad ja kasulikud. Kõike, mis on varjatud, peetakse kahtlaseks. Ärge kunagi looge linki, mis on lehe või nupuga sama värvi.
  11. Katkised välislingid. Kui te ei hoia linke ajakohastena, eeldab Google, et te ei hooli kasutajakogemusest. Kontrollige linke aeg-ajalt ja kõrvaldage vigased lingid.
  12. Scraped content. Mõnikord võtavad veebilehtede haldajad teistelt lehtedelt sisu. Google peab seda aga mõttetuks dubleerimiseks. Asendage see hoopis originaalse sisuga.
  13. Varjatud sisu. Mõnikord varjatakse teksti lehel, et manipuleerida teema või märksõnaga. On ütlematagi selge, et see ei tööta.
  14. Ankruteksti liigne kasutamine. Kunagi ammu tegelesid SEO eksperdid oma autoriteedi tugevdamiseks teatud märksõnade linkimisega. Alates 2012. aasta Google Penguin lansseerimist pole ankruteksti liigne kasutamine soovitatud. 
  15. Hreflang’i eiramine. „Hreflang” on mõeldud Google’ile teatamiseks, et dubleeritud sisu on eri keelte või piirkondade jaoks tahtlikult avalikustatud.
  16. Leht on aegunud või maas. Kui veebisait on maas, ei meeldi see nii veebilehe külastajale ega otsingumootorile. Kui Google ei leia lehte, siis pole midagi ka indekseerida.
  17. Märksõna domeen. Kuigi domeeninimi pole iseenesest nii oluline, võiks domeeninimes siiski märksõna sees olla. Mõelge ankruteksti linkimise probleemile – kui seda domeeniga korduvalt linkida, võib Google seda näha ankruteksti manipuleerimisena. Kui kasutate täpse vastega domeeni, veenduge, et sellel oleks palju suurepärast sisu, vastasel juhul eeldab Google, et üritate inimesi lollitada.
  18. Ostetud backlink’id. Mõned eksperdid usuvad endiselt, et ostetud backlink’id on SEO jaoks sobivad ja kasulikud. See ei pruugi aga nii olla.
  19. Affiliate links. Google ei ole tingimata affiliate lehtede vastu, kuid suur arv affiliate linke on punane lipp. Ehkki affiliate linke on võimalik ümbersuunamistega varjata, on Google selle taktika suhtes tark, seega ärge usaldage seda.
  20. Site-wide links. Lehti tuleb omavahel linkida, kuid Google tuvastab seda pidevalt. Klassikaline näide on veebiarendaja credit lehe jaluses. Eemaldage need lingid.
  21. Meta märksõnade ülekasutamine. Meta märksõnad on juba mõnda aega olnud aruteluteemaks. Nendega on liiga lihtne manipuleerida. Ärge kasutage neid rohkem kui 5 tükki lehekülje kohta.
  22. Aeglane veebisait. Kiirust mõjutavad paljud tegurid, nii et see on üsna keeruline probleemide hindamise ja tõrkeotsingu probleem. Kasutage vahemälu mooduleid või CDN-i.
  23. Spun content. Spinning tähendab uue sisu loomist juba olemasolevast sisust. Muudetakse olemasoleva sisu sõnu, lauseid või fraase, et tekiks uus veidi erinev sisu. Olge ettevaatlikud sisuteksti sisseostmisega. Vahepeal võib seda tehnikat kasutada ka isegi sisukirjutaja. Spinning võib olla karistuse põhjuseks.
  24. Kommentaaride spam. Enamikel kommenteerimissüsteemidel on automatiseeritud rämpsposti tuvastamise süsteem, kuid mõned kommentaarid murravad sellest siiski läbi. Jälgige tähelepanelikult läbi tulnud kommentaare. Ärge lubage rämpspostil koguneda. Kui teil pole aega seda modereerida, lülitage kommenteerimine täielikult välja.
  25. Black hat SEO. Black hat on seotud tähelepanu varastamisega ja on seega ebaeetilise turunduse üks vorme. See võib lehe jaoks lõppeda katastroofiga.
  26. Häkitud sisu. Kui lehte on sisse häkitud, eemaldab Google selle kiiresti SERP-idest. Tegutsege kiiresti ja halvimal juhul taastage koduleht backup’ist.
  27. Speedy link building. Loomulikult soovite, et teie leht oleks kiiresti heal kohal otsingumootoris. Liialt palju samu linke, mis viivad samasse kohta, on Google jaoks halb märk.
  28. Rämpspostiteated. Google on avaldanud rämpspostilehtedest teatamise veebivormi. Teie leht võis olla pahatahtliku rämpsposti potentsiaalse allikana esitatud.
  29. Sponsorite peitmine. Sponsori olemasolu pole halb asi. Sponsoriteta poleks olemas palju lehti. Ärge üritage sponsoreid peita, vaid pange sponsorite linkidele nofollow ja veenduge, et Google ei indekseeriks neid linke sisaldavaid lehti.
  30. Robots.txt vead. Fail robots.txt annab otsingumootoritele instruktsioone veebilehe kohta. Ehkki robots.txt vältimiseks on õigustatud põhjused, tehke seda tagasihoidlikult. Karistuse põhjuseks võib olla liigne blokeerimine.
  31. Lingid kahtlastele saitidele. Ärge kunagi seostage ennast veebilehtedega, mis tegelevad millegi ebaeetilise või juriidiliselt kahtlasega. Vältida tuleks häkkimist, porno ja pahavaraga seotud lehti. Proovige eemaldada linke ka teistelt lehtedelt, mida on varem karistatud.
  32. Maandumislehed. Ettevõtted proovivad mõnikord kasutada mitut maandumislehte, et parandada oma positsiooni SERP-ides. Mõned ettevõtted püüavad oma positsiooni paremaks muuta, luues palju ühele lehele suunatud veebisaite, mis on optimeeritud ühele märksõnale ja suunates seejärel kasutajad teisele saidile. Google peab seda halvaks tavaks.
  33. Liigne optimeerimine. Liiga palju head pole kunagi hea. Liigse optimeerimise karistus tähendab tavaliselt seda, et olete läinud liiga kaugele ja üritate kõiki teisi SEOst välja tõrjuda. Võtke hoogu maha ja avaldage vahepeal loomulikku sisu. 
  34. Liiga palju outbound linke. Teistele veebilehtedele linkimisel jääge tagasihoidlikuks. Liiga suur linkide arv näitab, et vahetate linke vastastikuse SEO kasumlikkuse nimel.
  35. Ümbersuunamine. Kui olete oma lehel karistuse saanud, siis 301 redirect võib karistuse uude kohta üle kanda. Lisaks hiljem ümbersuunamise eemaldamisel võib jääda karistus jõusse. Ärge tehke seda.
  36. Veakoodid.  Peale 404 vea on veel hulk teisi vigasid, mida Google näha ei taha. 302 (temporarily moved) pole hea variant. Kui peate tõesti midagi ümber suunama, kasutage 301. Kui ilmneb 500 error, tegelege algpõhjusega nii kiiresti kui võimalik. Selle tööriista abil on võimalik leida nähtamatuid vigasid.
  37. Duplicate metadata. Mõne tööriista ja CMS platvormi abil on juhuslike dubleerivate metaandmete loomine liiga lihtne. Kuigi metaandmed ei ole ainuüksi karistuse põhjuseks, võib see olla märk lehe sisu dubleerimisest. Igal juhul pole see soovitatud.
  38. Sihitud märksõnad. Google peab sõda mõne märksõna vastu, mida rämpsposti lehtedel kõige sagedamini kuvatakse. “Payday loans” on  hea näide juba sihitud märksõnast. Kui tegutsete seaduslikult valdkonnas, kus levib rämpsposti, võite sattuda lihtsalt Google’i karistuse ohvriks.
  39. Smuggled links. Ärge pange linke skriptifailidesse. Google on väga hea skriptide analüüsimisel ja veidrate linkide leidmisel, mis seal olla ei tohiks.
  40. Kehv mobiilisait. Kui avate veebilehe mobiiliga, veenduge, et avaneks mobiilivaade. Soovitatud on kasutada ka eraldi alamdomeeni. 
  41. Vähe väljaminevaid linke. Google tahab näha sisu, mis viitab sarnase standardiga sisule. Kui te seda ei tee, võib tunduda, et tekitate liiklust ebaloomulikult. 
  42. Domeenil on halb maine. Ehk olete ostnud halva ajalooga domeeni. See võib tekitada saidi ülesehitamisel probleeme. Tihti on see surnud nõiaring. Mõistlikum oleks osta uus domeen, kui panna rohkem raha sellele probleemi lahendamisele.
  43. Sisuvargus. Isegi kui te sisu ei varasta, võib seda teha keegi teine. See võib olla tülikas, kuna sisu eemaldamine võib hõlmata mitut DMCA eemaldamise teatist. Kui saite karistada, proovige paluda Google’il sisu eemaldada.
  44. Häirivad reklaamid. Veebilehel reklaamide kuvamine on normaalne, kui see on teisejärguline. Reklaamid ei tohiks kunagi domineerida veebilehe sisu.
  45.  Hoiduge suurtest lubadustest. Olge skeptilised teenusepakkujate suhtes, kes väidavad, et suudavad veebilehe üleöö Google otsingus tippu tõsta. Parim võimalus Google otsingus esimeste seas olla on pidev töö oma veebilehe kallal.

Olete karistuse põhjusele jälile jõudnud? Seega olete juba poolel teel karistuse parandamiseni, kui see probleem on üldse parandatav.

Iga probleem nõuab veidi teistsugust lähenemist. Siin on mõned lahendused, mida tasuks proovida.

  • Ärge paanitsege. Isegi suured veebilehed saavad mõnikord karistuse.
  • Eemaldage probleemsed lingid. Paluge Google’il mitte arvestada probleemseid linke, mis kahjustavad veebisaiti. Siit leiab tööriista linkide eemaldamiseks. 
  • Kui karistus oli manuaalne, taotlege selle uuesti läbivaatamist. 
  • Oodake. Mõnikord võtab muudatuste tegemine ja taotluste tagasilükkamine aega, seega võib lehe uuesti indekseerimine natuke aega võtta.

Mõnel juhul on parem lehest loobuda ja mitte võidelda Google’i karistusega. Enamikke karistusi saab siiski kindlaks teha ja parandada.