Avaleht Turundus Välimeedia tugevused

Välimeedia tugevused

Miks välimeedia? – vol.1

Välimeedia on tänapäeval surve all kui aegunud turundusväljund, mille tulemuslikkust on raske mõõta, võrreldes digimeedia väljunditega, mis pakub palju informatiivset statistikat. Kahtlemata on tegemist maailma kõige vanima massisuhtlus- ehk meediakanaliga, mille ajalugu ulatub vaieldavalt tagasi pisut kaugemale kui tsivilisatsiooni teke, alustades seina ja kivimaalingutega. Seejuures aga vaatamata kõigile modernsetele tehnoloogiatele, mis on vahepeal tulnud, on välimeedia hoidnud järjepidevalt enda positsiooni.

Irooniliselt on näiteks Ameerika Ühendriikides kümnest kõige suuremast välimeediasse panustajast neli tehnoloogia ja digimeedia giganti nagu Apple, Google, Amazon ja Netflix. Seega, mis on välimeedia unikaalsus ning miks seda enda turundustegevuses kasutada?

Võib küll naerma ajada see kulunud müügimehe väljend, aga ennekõike on oluline mõista, et mõtestatud reklaam tõesti on investeering ja kusjuures väga selge tootlikusega. Mõtestatud, ehk selgelt eesmärgistatud reklaam on konkreetse sõnumiga, esitleb väärtustloovat toodet või teenust õigetes kanalites ja jõuab õigel ajal õigete inimesteni. Teiseks aitab palju teadlikumaid otsuseid teha mõistmine, et imerohtu ei eksisteeri. Punkt!

Kõikidel kanalitel on selged eelised ja puudujäägid ning lähtuda tuleb eelkõige hetke vajadusest ja ettevõtte eesmärkidest. Tulenevalt hetke vajadustest ja eesmärkidest, tehakse valikuid erinevate kanalite vahel. Strateegia muutub dünaamikas, kõige hullem on mugavusest sama asja kordama jääda. Ühtlasi on kindel, et fokusseerides ainult ühele kanalile, sulgete väga suure osa võimalustest ja ettevõtte potentsiaalset kasvu ning tulu.

Välimeedia tugevused

Eesmärgiga aidata teil turunduseelarvet paremini ja teadlikumalt investeerida, toome välja kõige olulisemad välimeedia eelised:

  • Välireklaami ei saa vahele jätta ega ära blokeerida. Hoidke liikluses ikka silmad lahti!
  • Välimeedia on ainus füüsilises keskkonnas eksisteeriv massisuhtluskanal ja võimaldab VÄGA loovat ja meeldejäävat lähenemist, mis ei pea olema sugugi kallis. Ka auto kaubanduskeskuses, sildikeerutaja tänaval või roosa uks on näited välimeediast. #roosauks
  • Välimeedia on ainus meediakanal, mis ei vaja ühtegi tarbimisharjumust. Televiisor vajab vaatamist, raadio kuulamist, ajalehed/ajakirjad lugemist ja internet surfamist, välimeedia vaid kohalolekut.
  • Välireklaamiga saab nähtavuse garanteerida. Ostes konkreetse kordustearvu ajaühikus või protsentuaalse osakaalu reklaampinnast, saab välistada olukorra, kus reklaami pole näha.
  • Välimeedia pinnad on tihtilugu viimane kontaktipunkt kliendiga enne otsuse hetke, mis tähendab, et see on viimane võimalus mõjutada klienti vahetult enne ostu.

Kõigi nende eeliste kõrval on välimeedia suurimaks murekohaks täna hetkel reageerimiskiirus, ehk kui kiiresti saab kampaania viia ideest teostuseni, ning puudulik ülevaade. Turundustegevus peab sammu pidama üha kasvava elutempoga, mis tähendab, et ka kampaaniaid peab olema võimalik viia ideest teostuseni päevade, mitte nädalate raames. Eriti tõsi on see väiksemate ja keskmiste ettevõtete puhul, kelle suurim eelis turunduses on otsustamise kiirus. Õigesti kasutatult võimaldab see neil ennast järjepidevalt relevantsel ja meeldejääval moel pildis hoida.

Toome anekdootliku, kuid täiesti igapäevase näite juhatuse koosolekust:

JUHATUS: “Meil on poes A, B ja C tarvis laoseis realiseerida, et uus kaup peale tellida. Kuidas me info tarbijateni viime?”

TURUNDUSJUHT: “Poe A, B ja C lähistel on vähemalt 4 ekraani iga poes juures. Ütleme neile, et ‘Pööra sisse, meil on hinnad 40% all’.”

JUHATUS: “Selge. Teeme järgmisest nädalast reklaamkampaania. Palju kõigil ekraanidel ühe nädalane kampaania maksma läheb?”

TURUNDUSJUHT: “Ma ei tea, pean uurima, kas neil vaba pinda on. Kuna ekraanidel on erinevad omanikud, pean küsima kõigilt eraldi pakkumised.”

Kasutades Adovinci välimeedia iseteenindusplatvormi, võib täpselt sama vestlus välja näha nii:

JUHATUS: “Meil on poes A, B ja C tarvis laoseis realiseerida, et uus kaup peale tellida. Kuidas me info tarbijateni viime?”

TURUNDUSJUHT: “Poe A, B ja C lähistel on vähemalt 4 ekraani iga poes juures. Ütleme neile, et ‘Pööra sisse, meil on hinnad 40% all’.”

JUHATUS: “Selge, Palju kõigil ekraanidel ühe nädalane kampaania maksma läheb?”

TURUNDUSJUHT: “Ma lähen Adovinci platvormile ja kohe vaatan.”

Koosoleku lõpuks on kampaania plaan tehtud ja pinnad broneeritud, kusjuures leiti isegi paremaid lahendusi, kui algselt väljakäidud variandid. Turundusjuht võtab ühendust disaineriga, et too reklaammaterjali, vastavalt Adovinci platvormilt saadud materjalinõuetele, valmis teeks. Päeva lõpuks on kogu kampaania valmis ning hakkab määratud tähtajast jooksma.

Adovinci